دسته‌بندی نشده

پس از مرگ چه میشود؟

پس از مرگ چه میشود؟

پس از مرگ چه میشود؟ سنگ هرات در این مطلب افق دیدی به شما میدهد تا روشن تر بدانید “پس از مرگ چه میشود؟”. با سنگ هرات همراه باشید.

مرگ (Death)

مرگ توقف غیرقابل برگشت تمام عملکردهای زیستی است که یک موجود زنده را حفظ می کند. برای ارگانیسم‌های دارای مغز، مرگ را می‌توان به‌عنوان توقف غیرقابل برگشت عملکرد کل مغز، از جمله ساقه مغز، تعریف کرد و مرگ مغزی گاهی به عنوان تعریف قانونی از مرگ استفاده می‌شود. بقایای یک ارگانیسم سابق معمولاً اندکی پس از مرگ شروع به تجزیه می کنند. مرگ یک فرآیند اجتناب ناپذیر است که در نهایت تقریباً در همه موجودات اتفاق می افتد.

حین مرگ چه اتفاقی رخ میدهد؟

در طول مرگ، عملکردهای حیاتی بدن شما به طور کامل متوقف می شود. قلب شما دیگر نمی تپد، نفس شما می ایستد و مغز شما کار نمی کند. مطالعات نشان می دهد که فعالیت مغز ممکن است چند دقیقه پس از اعلام مرگ فرد ادامه یابد. با این حال، فعالیت مغز با هوشیاری یا آگاهی یکسان نیست.

پس از مرگ چه میشود؟

پس از مرگ چه میشود؟

 

پس از مرگ چه میشود؟ (Afterlife)

زندگی پس از مرگ (که به دوران پس از زندگی نیز گفته می شود) وجود ادعایی است که در آن بخش اساسی هویت یک فرد یا جریان آگاهی او پس از مرگ بدن فیزیکی او به حیات خود ادامه می دهد. جنبه اساسی باقی مانده بین سیستم های اعتقادی متفاوت است. ممکن است یک عنصر جزئی یا کل روح یا روح یک فرد باشد که با خود حمل می کند و ممکن است هویت شخصی یا برعکس نیروانا را اعطا کند. اعتقاد به زندگی پس از مرگ بر خلاف باور به فراموشی پس از مرگ است.

در برخی دیدگاه ها، این وجود ادامه دار در قلمروی معنوی صورت می گیرد، در حالی که در برخی دیگر، فرد ممکن است دوباره در این جهان متولد شود و چرخه زندگی را از نو آغاز کند، احتمالاً بدون خاطره ای از آنچه در گذشته انجام داده است. در این دیدگاه اخیر، چنین تولدهای دوباره و مرگ‌هایی ممکن است بارها و بارها به طور مداوم اتفاق بیفتد تا زمانی که فرد به قلمرو معنوی یا جهان دیگر وارد شود. دیدگاه های عمده در مورد زندگی پس از مرگ از دین، باطن گرایی و متافیزیک سرچشمه می گیرد.

برخی از نظام های اعتقادی، مانند آنچه در سنت ابراهیمی وجود دارد، بر این باورند که مردگان پس از مرگ، بر اساس اعمال یا عقایدشان در طول زندگی، به مکان خاصی که توسط خداوند تعیین شده است، یا قضاوت الهی دیگر می روند. در مقابل، در نظام‌های تناسخ، مانند آنچه در ادیان هندی وجود دارد، ماهیت ادامه وجود مستقیماً توسط اعمال فرد در زندگی پایان یافته تعیین می‌شود.

پس از مرگ، ارواح بدكاران گرفتار مجازاتهاى سختى هستند كه در قرآن به برخی از آن اشاره شده است؛ مانند: «عذاب آنها آتشی است كه هر صبح و شام با آن مجازات مى شوند و روزى كه قيامت برپا شود آل فرعون را در سخت ترين عذابها وارد كنيد». اما نيكوكاران در بهشت برزخى جاى مى گيرند و از نعمات شادی بخش خداوند بهره مند اند، در بعضى روايات نقل مى شود كه ارواح نيكان با يكديگر ديدار می کنند و حلقه هاى انس تشكيل مى دهند.

پرواز روح

پرواز روح

احوال عالم قبر از زبان امام علي(ع)

امام علی(علیه السلام) در خطبه 190 نهج البلاغه در ارتباط با حوادث قبر تا قبل از آمدن قیامت می فرماید:

«پیش از فرا رسیدن قیامت امورى وجود دارد مانند: تنگى قبر، شدت غم و اندوه، درهم فرو رفتن استخوان ها بر اثر فشار قبر، تاريكى لحد و پوشانده شدن آن از سنگ ها». در واقع مرگ نه به معناى پايان همه چيز، که انتقال از محيطى آرام و مرفه به محيطى بسيار وحشتناك است و همه اين امور، هشداری است برای انسان تا خود را برای چنین سفری آماده نماید.

 

Depositphotos 8348450 M.crop 1265X950 0526.Preview سنگ هرات پس از مرگ چه میشود؟

پس از مرگ چه میشود؟

 

از دیگر منابع نیز بیشتر بدانید:

https://my.clevelandclinic.org

https://blogs.scientificamerican.com/

 

همچنین در سنگ هرات با موضوع “واقعیت فشار قبر چیست؟”بیشتر بخوانید.

3 دیدگاه در “پس از مرگ چه میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *