دسته‌بندی نشده

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص

مدافعان حرم بخشی از دو هزار نیروی ایرانی یا تحت حمایت ایران در سوریه هستند. کشته شدگان این گروه تحت حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران قرار …

شهید محسن حججی

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص

شهید محسن حججی در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۳۷۰ در شهرستان نجف‌آباد به دنیا آمد. او از سال ۱۳۸۵ وارد فعالیت‌های فرهنگی شد و در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد، ثمره ازدواج محسن پسری به نام علی است.

شهید حججی از نیرو‌های لشکر زرهی ۸ نجف اشرف و از نیرو‌های فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود. این شهید والامقام ۲۵ ساله بود که در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه مرزی عراق و سوریه طی یورش داعش، اسیر و دو روز بعد از اسارت (چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶) در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
پیکر مطهر شهید حججی پس از گذشت بیش از ۵۰ روز از شهادتش وارد میهن اسلامی شد.

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص - شهید حججی

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص – شهید حججی

-بخشی از وصیت نامه شهید محسن حججی
از همه‌ی خواهران عزیزم و از همه‌ی زنان امت رسول الله می‌خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید، مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند؛ مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود؛ مبادا چادر را کنار بگذارید… همیشه الگوی خود را حضرت زهرا و زنان اهل بیت قرار دهید.
از همه‌ی مردان امت رسول الله می‌خواهم فریب فرهنگ و مد‌های غربی را نخورید؛ همواره علی ابن ابی طالب امیرالمومنین را الگو و پیشوای خود قرار دهید و از شهداء درس بگیرید…
خودتان را برای ظهورامام زمان روحی لک الفدا و جنگ با کفار به خصوص اسرائیل آماده کنید که آن روز خیلی نزدیک است.
همیشه برای خدا بنده باشید که اگر این چنین شد بدانید عاقبت همه‌ی شما به خیر ختم می‌شود…

 

شهید عبدالله باقری

عبدالله باقری متولد ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۱ است. خانواده باقری خانواده‌ای مقید و مذهبی بودند به طوری که در نماز‌های جماعت و دیگر مراسمات مجلس محل حضور مستمر داشتند و عبدالله در چنین خانواده‌ای با عشق به اهل بیت پرورش یافت. از پاسداران سپاه انصارالمهدی (ع) و اعضای تیم حفاظت بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم عقیله بنی هاشم به سوریه رفته و در شب تاسوعا به دست تروریست‌های تکفیری در حومه شهر حلب به شهادت رسید.

نظر همسر شهید در مورد وی 
فاطمه شانجانی، همسر شهید عبدالله باقری درباره مراسم ازدواجشان می‌گوید:درست وقت اذان بود که به سالن عروسی رسیدیم. عبدالله از مسئولین سالن خواست که صدای اذان در سالن پخش شود و بعد از پخش اذان، نماز جماعت را همان جا برپا کرد.

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص - شهید عبدالله باقری

آشنایی با 6 شهید مدافع حرم شاخص – شهید عبدالله باقری

شهید محرم ترک

شهید محرم ترک در اول دی ماه ۱۳۵۷ در تهران به دنیا آمد. یکی از نظامیان و فرماندهان برجسته تخریب بود که در همان ماه‌های ابتدایی نبرد سوریه، به این کشور اعزام شد. محرم ترک از فرماندهان توانمندی بود که از اوایل جنگ سوریه مسئولیت آموزش رزمندگان مدافع سوری را بر عهده داشت؛ و در سازماندهی نیرو‌های مردمی برای انهدام نیرو‌های تکفیری داعشی نقش پر رنگی داشت. شهید محرم ترک در ۲۸ دی ۱۳۹۰، زمانی که هنوز کسی اسم مدافعان حرم را نشنیده بود، در سوریه به شهادت رسید.
نظر همسر شهید در مورد وی 
-همسر شهید محرم ترک درباره ایشان می‌گوید: آقا محرم کاری داشتند و قرار بود که در همین دو هفته انجام شود. قبلا شاید برای سه ماه هم رفته بودند، ولی این بار رفتند برای کاری که دوهفته‌ای برگردند. قضیه‌ی شهادتشان هم درست روز آخر اتفاق افتاد. موقع اعزام چیزی گفتند که در ذهنم مانده و همیشه بخاطر دارم. محرم گفت: «هرکجا ظلمی باشد وظیفه ماست که حضور داشته باشیم».

 

شهید محمدعلی الله دادی

سردار محمدعلی الله‌دادی سال ۱۳۴۱ در روستای پاریز از توابع شهرستان سیرجان به دنیا آمد. با شروع انقلاب وارد نهاد‌های انقلابی شد و در سال ۱۳۶۲ برای خدمت به مناطق محروم به شهرستان کهنوج رفت. در دوران دفاع مقدس در لشکر ۴۱ لشکر ثارالله به عضویت در تیپ ادوات درآمد و مسئولیت فرماندهی تیپ ادوات لشکر را برعهده گرفت. جانشینی لشکر ۳۸ ذوالفقار نیروی زمینی، فرماندهی تیپ رمضان لشکر ۲۷ حضرت رسول (صلی‌الله علیه و آله و سلم) و فرماندهی سپاه الغدیر یزد و…

از مسئولیت‌های وی پس از دوران دفاع مقدس است. سردار شهیدمحمدعلی الله دادی روز یک شنبه ۱۳۹۳/۱۰/۲۸ در حالی که برای بازدید از استان قُنیطره سوریه عازم این منطقه گردیده بود، مورد حمله بالگرد‌های توپدار رژیم صهیونیستی واقع شد و به همراه شش تن از همرزمانش که جزو اعضای حزب الله لبنان بودند، به شهادت رسید.

-قسمتی از نوشته‌ای که در آن شهید  برای پیوستن به دوستان شهیدش ابراز دلتنگی می‌کند:
اگر می‌خواهیم که بهار روز‌های عظمت به سراغمان آید؛ هر چند یاران بهاریمان رفته اند، هم آنان که بهاری بودن را به ما آموزش دادند. به ما یاد دادند سربرزانوی زمستان ننهیم، حتی اگر خزان فتنه‌ها بر جغرافیای اذهان هجوم آورد و تندباد حوادث و بلاها، تن‌های خسته را دربرگیرد. آموختند اگر آه آدمی از جنس نیاز باشد می‌توان دروازه‌های پیروزی را گشود و تا شهر جاودانگی سفر کرد.
هیهات اگر یاد و خاطره‌ی یاران حماسه ساز صحنه‌های دفاع از کیان و شرف، از خاطرمان محو شود. یاد آنان که در تاریکی شب‌های جبهه‌های غرب و جنوب زنگ دلشان به صدا درآمد، چلچله‌ها در بی قراری نوایشان پرواز آموختند، روزهایشان بهانه‌ای برای عاشقی بود و شب هایشان وسعت بودن. آن‌ها خواهند ماند. اگر چه امروز ما در حسرت عطر‌های گم شده‌ی حضورشان دست و پا می‌زنیم، می‌دانیم روی تپه‌های صبح ظفر اثری جز رد پای آنان نیست و روز‌های بودنشان در برابر ما به زیبایی حک شده، اگر چه مه هجرانشان تمام تنمان را گرفته، اما ما را می‌بینند، صدایمان می‌زنند و طنین نوایشان تا ابدیت جاری است.

 

 شهید مصطفی صدرزاده

شهید مصطفی صدر زاده با نام جهادی سید ابراهیم در ۱۹ شهریور ۱۳۶۵ در شهرستان شوشتر استان خوزستان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. پدرش پاسدار و جانباز جنگ تحمیلی و مادرش از خاندان جلیله سادات هستند. مصطفی صدر زاده در سال ۹۲ برای دفاع از دین و حرم بی‌بی زینب (س)، داوطلبانه به سوریه عزیمت و به علت رشادت در جنگ با دشمنان دین، فرماندهی گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون شد، سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با ۱ آبان ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود، یعنی شهادت در راه خدا رسید.


-بخشی از وصیت نامه شهید مصطفی صدرزاده
سپاس خدایی را که بر سر ما منت نهاد و از میان این همه مخلوق ما را انسان خلق کرد….
دوستان با معرفت، همرزمای بسیجیم! چند نکته را به حسب وظیفه به شما سفارش می‌کنم:
۱- وقتی کار فرهنگی را شروع می‌کنید با اولین چیزی که باید بجنگیم خودمان هستیم. اولین مشکل، مشکل تنبلی و سهل‌انگاری است.
۲- وقتی که کارتان می‌گیرد و دورتان شلوغ می‌شود تازه اول مبارزه است، زیرا شیطان به سراغتان می‌آید اگر فکر کرده اید که شیطان می‌گذارد شما به راحتی برای حزب الله نیرو جذب کنید، هرگز…
۳-تا جای که می‌توانید از تفرقه فرار کنید. عامل تفرقه غیبت و خبرچینی [ناخوانا]است.
۳- اگر می‌خواهید کارتان برکت پیدا کند به خانواده شهدا سر بزنید، زندگی نامه شهدا را بخوانید سعی کنید در روحیه خود شهادت طلبی را پرورش دهید …
۴- سخنان مقام معظم رهبری را حتما گوش کنید، قلب شما را بیدار می‌کند و راه درست را نشانتان می‌دهد.
۵- دعای ندبه و هیئت چهارشنبه را محکم بچسبید.
۶- خودسازی دغدغه اصلی شما باشد.

 

شهید سجاد عفتی

سجاد عفتی ۳۰ تیر سال ۱۳۶۴ به دنیا آمد. پدرش در دو مرحله یکی به دست منافقین در درگیری چالوس در سال ۶۰ و یکی عملیات محرم در جبهه جانباز شد همسر شهید عفتی او را ورزشکار، مربی کشتی و بسیار مهربان معرفی می‌کند و معرفت را بارزترین ویژگی ایشان که زبانزد عام و خاص بود عنوان می‌کند.

بخشی از وصیت نامه شهید سجاد عفتی:
مرگ پلی است به سوی جهان ابدیت و ان‌شالله این پل با شهادت رقم بخورد، صبر در مصیبت اجر عظیم الهی را دارد، در مصیبت‌ها، فقط برای امام حسین (ع) گریه کنید.

 

بیشتر بدانید:

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF#:~:text=%D9%85%D8%B7%D8%A7%D8%A8%D9%82%20%D9%82%D8%A7%D9%86%D9%88%D9%86%20%D8%A8%D9%86%DB%8C%D8%A7%D8%AF%20%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%D8%AF%D8%B1,%DB%8C%D8%A7%20%D9%81%D9%88%D8%AA%20%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%20%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF%20%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF.

همچنین در سنگ هرات با عنوان “چرا برخی از شهیدان به شهدای گمنام معروفند” بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *